iPad med eksternt tastatur er en avansert datamaskin

20. oktober 2011

Effektiv med iPad

Mange har ikke tenkt over det. iPad med eksternt tastatur er en avansert datamaskin. Du får gjort 95% av det du trenger å gjøre fra iPad i en 100% mobil løsning. Ikke er det dyrt heller. Dersom du sammenlikner med en business ultra-mobil bærbar, er prisen omtrent halvparten. Dette er noen av grunnene til at fler og fler bruker iPad mer og mer.

Vi har testet eksterne tasteturer og vi vil skrive om mer tilbehør etterhvert. Et eksternt tastatur er en duppeditt til noen hundrelapper, men det øker produksjonskapasiteten din kraftig! Selv har jeg skrevet ca 100 bloggartikler med iPad i løpet av 6 mnd. Det hadde jeg ikke orket uten eksternt tastatur.

Det at jeg er lynraskt igang når jeg åpner dekselet, gjør at det er utrolig kort vei fra ide til gjennomføring. Jeg har sendt fler og fler tilbud til kunder fra felten, fra iPad. Jeg har enkel tilgang til filene på kontoret, jeg benytter Apples iWork pakke for redigering av dokumenter, og jeg videresender like fort endringer til partnere og sluttkunder.

Kalender, Adressebok og mail er synkronisert mot Excange server på jobben.

Jeg gjør en del prosjektplanlegging og oppdatering av egen kompetanse ved hjelp av Evernote og mitt PLN (Personal Learning network). Når det gjelder prosjektverktøy er jeg i gang å teste noen ulike webtjenester som egner seg på iPad. Stay tuned.. artikkelen bør være på lufta om 1 uke eller 2.

Blogging med iPad er et tema jeg kunne skrevet mye om. Jeg gjør alt med iPad, inkl bildebehandling, forberedelser og samling av materiale, osv.. Som du skjønner fungerer det ekstremt bra for meg. Jeg så for meg at jeg ville skrive en eller to artikler pr mnd. I stedet skriver jeg ca 15 artikler. Mye av grunnen er iPad.

, , ,

About jangamre

Jeg er musikklærer og hobbysyklist. Driver Kreasjon.net Er interessert i personlig utvikling, samarbeid og deling.

Vis alle innlegg av jangamre

Abonner

Subscribe to our RSS feed and social profiles to receive updates.

Ingen kommentarer så langt.

Legg igjen en kommentar

